woensdag 5 november 2014

Digital Art

digitaal tekenen, iets wat heel nieuw voor me is, maar waar ik nu al heel veel plezier aan heb.
Na het programma dat ik gebruik (corel painter 2015) een beetje ontdekt te hebben door middel van het maken van kleine tekeningetjes en cartoons, ben ik begonnen met een wat serieuzer project. Ik heb er een aantal dagen lang 's avonds steeds even aan gewerkt. Door langer met het programma bezig te zijn en het te leren kennen merkte ik dat ik steeds sneller kon werken.
Ik begon steeds met het maken van een schets, waarna ik kleur ging aanbrengen en dan de details. Daarna kwamen de schaduwen, en weer daarna de plekken die juist extra belicht moesten worden. Het is met digitaal tekenen vooral heel belangrijk goed met lagen te werken, zodat  als je bijvoorbeeld wilt gummen, je alleen in het poppetje en niet ook in de achtergrond gumt.

Ik ga er verder niet te diep op in hoe ik precies alles heb gedaan, want dan zou ik een heel lang verhaal met allemaal begrippen uit corel painter moeten maken wat waarschijnlijk voor iemand die dit programma niet kent toch niet echt te volgen is (ongeveer wat ik had toen ik voor het eerst YouTube tutorials begon te kijken over digitaal tekenen zonder dat ik er zelf al mee begonnen was ;p).

Aan het begin vond ik het wel erg moeilijk om met een muis te tekenen, daar ben ik inmiddels wat meer aan gewend. over iets meer dan een week krijg ik eindelijk een echt tekentablet (die zijn speciaal voor het maken van digital art gemaakt), en kan ik veel sneller en gemakkelijker werken.

Het is een tekening/cartoon/iets van Harry, Ron, en Hermione.


 Hier nog een voorbeeld van een tekeningetje/cartoon die ik maakte om het programma een beetje te leren kennen. Vraag me alsjeblieft niet hoe ik op het idee kwam een dronken egel te tekenen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten