maandag 29 december 2014

Vogel (digitaal)

Het is weer vakantie, en dus had ik genoeg tijd om te tekenen. Ik zet niet alles op mijn blog maar misschien komen er later nog wat karikaturen en inkttekeningen op die ik deze vakantie heb gemaakt.
Voor nu een digitale tekening van een vogel. Ik heb geen afbeelding gebruikt om dit te maken dus
het is niet echt een bepaalde soort vogel geworden. Het heeft denk ik wel iets weg van een bruine
arend.


Ik heb het niet opgenomen omdat ik dan weer een veel te lang filmpje zou krijgen (zie vorige post), maar ik heb wel foto's van de verschillende fasen van het proces.
Ik ben begonnen met een snelle schets om de hoofdvormen aan te geven, hier heb ik helaas geen foto van. 

Daarna ben ik in grijstinten de belangrijkste schaduwen en lichtpunten gaan toevoegen.

Toen heb ik over de zwart-wit-laag kleuren gaan toevoegen, en heb ik bedacht wat ik met de achtergrond wilde gaan doen.

Na de kleuren ben ik details gaan toevoegen. Eerst de kleine veertjes op het hoofd van de vogel, en daarna heb ik de vleugels wat natuurlijker gemaakt door een blender te gebruiken. 
Toen bedacht ik nog dat een vogel overal veren heeft, en dat die dus ook te zien moesten zijn. Het licht in deze tekening komt van achteren. dat betekent dat het licht door de veren aan de buitenkant (omtrek) heen schijnt en deze daarom een lichte kleur moeten hebben.

Ten slotte heb ik alles nog wat verder uitgewerkt. Op het laatste moment vond ik het toch mooier om de vogel een beetje scheef te laten vliegen dus heb ik hem wat bijgedraaid.

toen de tekening af was heb ik hem in een ander programma nog bewerkt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten