zondag 31 mei 2015

Kleiwerk: david van michelangelo

De laatste tijd zijn we met beeldende vorming veel bezig geweest met klei, dit was de eerste keer dat ik serieus met klei heb gewerkt, dus voor mij was het weer een nieuwe ervaring.
Als je een kleien beeldje wilt maken, begin je met een grote ijzeren pin, pas als je beeldje helemaal af is mag je deze pin er weer uit trekken. Dit zorgt ervoor dat je beeldje tijdens het maken niet inzakt.
Je begint met het bedekken van de pin met klei. Daarna geef je aan waar je de schouder- en heuplijn wilt hebben. als je tevreden bent met de verhoudingen die je dan hebt, kan je verdergaan met het opvullen van de buik en de benen, en kan je het hoofd maken. Als alle vormen klaar zijn, ga je texturen aanbrengen, de David van Michelangelo is naakt dus in mijn geval was dit niet echt nodig, wel moest ik proberen aan te geven waar de spieren zaten en heb ik geprobeerd haar te maken. Ik heb geen procesfoto's gemaakt, maar wel geprobeerd om mijn beeldje van alle aanzichten te fotograferen: 






Ik ben zelf het meest tevreden met de achterkant, dit komt vooral doordat ik, ondanks dat ik er in tussenuren ook nog aan heb gewerkt, net niet genoeg tijd heb gehad om de voorkant helemaal af te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten