dinsdag 14 maart 2017

Poster Performance & Exposure

op 28 Maart (2017) Is er in De Hall in Woerden (korenmolenlaan 4) een tentoonstelling. Leerlingen van 6VWO hebben vrije kunstwerken gemaakt die ze exposeren en leerlingen uit 5 HAVO hebben een 'beeld om je lijf'' gemaakt waarin ze een performance gaan geven. Het thema van 6 VWO (mijn groep) was contrast. Voor dit moesten de leerlingen uit 6 VWO allemaal een poster ontwerpen waaruit we er vervolgens een kiezen om 'reclame' te maken voor het event.

In mijn poster, die ik digitaal met photoshop heb gemaakt heb ik geprobeerd zo goed mogelijk de thema's: Contrast en 'Beeld om je lijf' te verwerken. contrast heb ik weergegeven in donker/licht (zwart/wit). het beeld om je lijf door een subtiele silhouette van en paspop in de achtergrond. Verder heb ik natuurlijk rekening gehouden met de leesbaarheid van de tekst. Dit is mijn poster geworden:


Ik ben erg tevreden met het eindresultaat. In het verleden waren veel van de posters die ik heb ontworpen niet helemaal strak, en daar heb ik nu dus aan proberen te werken. Ook zitten bĂ©ide thema's in de poster wat fijn is voor de leerlingen uit de twee groepn.  

Dit was mijn proces: 

Ik ben begonnen met een achtergrond. Photoshop maakte voor elke toegevoegd hokje een nieuwe laag en kost erg veel tijd om die allemaal weer weg te halen om het proces hiervan te laten zien, maar ik heb alle pentogrammen per stuk toegevoegd op een zwarte achtergrond.  In het midden heb ik een groter wit vak geplaatst zodat de tekst beter leesbaar zou zijn
 

Daarna heb ik de tekst toegevoegd. Ik heb gekozen voor een erg strak en recht lettertype omdat dit beter paste bij mijn achtergrond die ook (ondanks de vele kleine vlakjes) erg modern is. 



Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik het niet hierbij had willen houden, maar omdat ik 'beeld om je lijf' toch ook wilde verwerken heb ik nog een silhouette om de achtergrond toegevoegd:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten