maandag 13 oktober 2014

Les 3: Modeltekenen met houtskool

In de vorige les hebben we geoefend met verhoudingen, en hebben we draadfiguren getekend van mensen uit onze klas in verschillende poses. Zelf heb ik toen ook even model gestaan. Ik ben jammer genoeg vergeten foto's te maken van de tekeningen die ik toen heb gemaakt.

Vrijdag zijn we verder gegaan  met modeltekenen en mochten we echt een compleet beeld van 'de modellen' maken. Hiervoor gebruikten we houtskool.
Dit zijn de drie tekeningen die ik heb gemaakt. Bij de laatste was ik slim genoeg om de datum en mijn naam aan de verkeerde kant te zetten...zucht...

Ik heb gemerkt dat ik het meest leer als ik in mijn tekeningen achteraf bekijk wat ik anders had moeten doen. In de eerste tekening zijn bijvoorbeeld de nek en het bovenlijf te lang, dit deed ik in de opdracht met de draadfiguren ook vaak verkeerd en de volgende keer ga ik er extra goed op letten. 



















In deze tekening is het hoofd iets te klein en een beetje vreemd van vorm, maar verder ben ik redelijk tevreden.

























Deze vind ik zelf het beste gelukt, het was heel apart om iemand die ligt van (schuin)boven te tekenen maar ik vond het daarom juist wel weer heel leuk. Ik heb de extra lijnen toegevoegd om meer perspectief te creƫren, Hierdoor werd de positie nog duidelijker.
In deze tekening mochten we naast houtskool ook kleur gebruiken en ik heb voor oranje gekozen.













Ik ben ook thuis weer met van alles bezig dus daar ga ik denk ik binnenkort ook een post van maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten