zaterdag 4 oktober 2014

Wie ben ik?

Hallo iedereen,

Ik ben Nicole van de Vorst, een 15 jarige scholier aan het Kalsbeek College.
Ik heb net mijn vakkenpakket gekozen en een van mijn favoriete vakken is BV: Beeldende Vorming.
Voor dit vak heeft iedereen een kunstblog aangemaakt, dus een pagina waar we onze kunstwerken van zowel in als buiten de les posten.

Ik vond het altijd al leuk om te tekenen/schilderen/muziek te maken en creatief bezig te zijn, maar sinds de middelbare school ben ik begonnen kunst te maken. In de 1e klas tekende ik gewoon af en toe als ik er zin in had, meestal met potlood. Dit is een voorbeeld van de soort tekeningetjes die ik toen maakte. Ik probeerde toen ook af en toe portretten van mensen uit films te maken maar veel van deze heb ik weggegooid omdat ik ze niet mooi genoeg vond. 

 in de 2e klas begon ik er echt fanatiek mee bezig te zijn. Eerst met potlood, toen ook met pen. Vooral het tekenen met balpen vond ik bijzonder, omdat het iets is waar niet veel mensen van verwachten dat je er iets moois mee kan maken. Het is dus iets anders dan anders en dat spreekt mij erg aan.
Hier een aantal tekeningen die ik met balpen heb gemaakt:









 Ik heb ook veel met potlood getekend maar behalve deze tekening kon ik daar niet veel van terugvinden:
















In de derde klas ging ik gewoon door met tekenen, we hadden toen ook al bv als vak maar ik vond dat we niet vrij genoeg werden gelaten in onze kunst, we moesten alles met bepaald materiaal volgens een bepaalde techniek doen, omdat ik van mezelf ook nog eens vrij eigenwijs ben werkte dit voor mij totaal niet.
Ook had mijn klas, omdat we een gymnasiumklas zijn, maar één uur in de week, en dit was veel te weinig. Het gevolg was dat we heel lang bezig waren met een project en het ook steeds mee naar huis moesten nemen om er thuis aan te werken.
Uiteindelijk was ik best tevreden met het resultaat, maar ik had helemaal geen plezier in het maken dus vind ik niet dat ik het kunst kan noemen. 


Thuis ging ik gewoon verder met mijn eigen kunst en daar genoot ik wel erg van, ook merkte ik dat mijn portretten steeds geloofwaardiger werden, een paar recentere tekeningen zijn:


Twee leden uit de band One Direction, ik ben nu niet echt meer fan van ze, vroeger wel.
Ik heb ze gemaakt als cadeautjes voor twee vriendinnen die wel erg fan van ze zijn.

Sherlock en John uit de BBC serie Sherlock. Een geweldige serie die echt aan te raden is!!!



Wat ik ook leuk vond is dat ik Sherlock al eerder had getekend, toen ik nog in de 2e klas zat, je kan nu een duidelijk verschil zien. Ik heb nu bijvoorbeeld door dat je niet alle lijnen hoeft te tekenen als die niet duidelijk te zien zijn en ik heb veel geleerd over verhoudingen in een gezicht tekenen.












Bilbo baggins uit de hobbit, Ik vond de boeken van Lord of The Rings en The Hobbit allebij heel mooi, ik ben nu ook bezig met een tekening met een soort compilatie erop van Lord of The Rings waar ook een portret van Frodo op staat.













Ik heb sinds kort Corel Painter op mijn computer en wil dus ook gaan beginnen met digitaal tekenen, ik heb op Deviantart en Tumblr heel veel prachtige kunstwerken gezien die ook digitaal gemaakt zijn en heb er al helemaal zin in. Ik moet nog wel even wachten tot mijn verjaardag in november want dan krijg ik een tekentablet en kan ik pas echt aan de slag.

Ik hoop dat je nu een beetje een beeld hebt van mij en mijn kunst.
Veel plezier om mijn blog!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten