zondag 8 maart 2015

Gekleurde tekeningen


In deze post wil ik gewoon even een aantal tekeningen die ik de laatste tijd heb gemaakt laten zien, en misschien iets over het proces vertellen.
Ik heb helaas niet van alle tekeningen procesfoto's van gemaakt, maar van de eerste twee wel, dus daar begin ik mee.
 Victor van Dort:
Niet zo lang geleden zag ik de film Corpse Bride: Voor iedereen die hem niet gezien heeft: hij is echt prachtig. De film is geregisseerd door Tim Burton (waar ik nu direct een zeer groot fan van ben), en helemaal gemaakt met kleipoppetjes. Ze hebben dus heel de tijd kleipoppetjes neergezet en verplaatst en van elke beweging foto's gemaakt (stop-motion). Dit is een van de laatste films die zo is gemaakt. De film is heel kunstzinnig en gewoon geweldig om naar te kijken, en heeft ook nog eens heel mooie muziek.
voor iedereen die geïnteresseerd is, is hier een link naar de trailer van de film: https://www.youtube.com/watch?v=G9boDkpEyvc

voor de tekening heb ik eerst een potloodschets gemaakt, en die daarna met kleurpotloden ingekleurd.
Ik heb hem op dezelfde avond als ik de film heb gezien in bed gemaakt.


Harry Potter:
voor deze tekening had ik geen schets gemaakt, maar ben ik gelijk met markers begonnen. daarna heb ik hem weer met potloden ingekleurd, maar ik weet niet echt of ik de marker- of de gekleurde versie mooier vind, ik was namelijk wat ongeduldig tijdens het kleuren en dat is ook in de tekening te zien.

Weer een tekening die ik in bed heb gemaakt, soms ben ik gewoon te lui om aan mijn bureau te gaan zitten :p
Over deze tekening kan ik niet veel vertellen, behalve dat ik een nieuwe cartoonstijl uitprobeerde. Het ziet er een beetje uit een illustratie uit een kinderboek. ik heb ook geprobeerd kleuren op een wat andere manier dan normaal te gebruiken. zo zit er in de trui van het jongetje wat geel en rood verwerkt en is de lucht heel kleurrijk.

Een kaboutet, met een soort inkt-pen-stift die ik in
Rotterdam heb gekocht na daar een open dag van en kunstakademie (Willem de Kooning) had bezocht. Voor deze had ik ook weer eerst een potloodschets gemaakt, daarna dus de inkt-pen-stift, en daarna de kleurpotloden.

Bilbo Baggins: 
Deze heb ik een tijdje nadat ik de laatste Hobbit-film had gezien gemaakt. het is en soort cartoon van Bilbo Baggins. Dit was de eerste keer sinds best wel lange tijd dat ik weer eens iets met kleurpotloden deed dus ik was er best blij mee.


Spiderman: 
Omdat ik nog steeds bezig ben met zelf poses te leren tekenen, heb ik voor deze tekening weer zelf een pose geschetst in plaats van naar plaatjes te kijken.
En natuurlijk moest er ook nog iets digitaals in deze post dus hier weer een van mijn vele Harry Potter-fan art schetsen, dit keer van Ron en Hermiony: "Ït's wingardium leviOsa, not leviosaR!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten