dinsdag 10 maart 2015

Muur beschilderen!


De laatste paar weken ben ik bezig geweest met mijn kamer te verbouwen.
We hebben alle meubels eruit gehaald, mijn muren wit geschilderd en een nieuwe vloer gelegd (die komt op onze hele bovenverdieping.)
Ik wilde mijn kamer mij meer eigen maken door er iets creatiefs mee te doen. Daarom heb ik mijn muur beschilderd.

Omdat ik ook een blauwe ladekast op mijn kamer krijg, besloot ik de schildering dezelfde kleur blauw te maken. Om zeker te weten dat mijn verf dezelfde kleur was heb ik in de IKEA RAL kleuren met het kastje vergeleken. Ik kwam uit op RAL 5023.




Ik wilde niet gaan schilderen zonder een beetje een idee van wat ik wilde maken in mijn hoofd te hebben. Ik heb dus digitaal een aantal ontwerpen gemaakt. Dit is het ontwerp waar ik uiteindelijk voor gekozen heb.



Voordat ik kon beginnen met schilderen heb ik samen met mijn vader met tape en plastic mijn plinten en vloer bedekt. Later heb ik er nog twee vuilniszakken overheen gelegd omdat ik dan wat meer ruimte had om te lopen.



Toen moest ik nog even de verf doorroeren om zeker te weten dat hij goed gemengd was. En heb ik de materialen die ik ging gebruiken klaargelegd.





Op de muur had ik al heel licht met potlood de hoofdvormen aangegeven. ik moet er hierbij goed op letten dat ik later met het verven over de lijnen heen wilde schilderen en dus het silhouet dunner moest maken met potlood dan dat ik hem uiteindelijk wilde hebben.



Toen kon ik eindelijk beginnen. Met gele tape heb ik het gebied waarin ik kon schilderen aangegeven. onder de schildering kwam namelijk mijn bed te staan en ernaast mijn kledingkast.
Ik heb steeds foto's van het proces gemaakt. 






De grotere stukken (waar de tak nog niet gesplitst is) kon ik met een kleine roller doen.




Nog even twee heel charmante foto's waarop ik aan het werk ben.
Ik denk dat ik een modelijn met mijn vaders verfkleren ga beginnen...



Voor de hoogste gedeeltes van de schildering moest ik een ladder gebruiken.



Toen kon ik de tape weghalen en was mijn schildering klaar! Ik heb er één dag en één avond aan gewerkt. Het was best wel vermoeiend om zo lang achter elkaar te staan.



En dit was dan het eindresultaat! Ik ben er zelf best tevreden mee en dat is maar goed ook, want de komende paar jaar moet ik er elke dag tegenaan kijken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten