zondag 8 maart 2015

Superhelden in waterverf

Zo, dat is lang geleden!!
Ik heb het een tijdje heel erg druk met school gehad: toetsen, verslagen, werkstukken, pta's, so's, repetities, presentaties, enz, enz, enz.

In ieder geval ben ik nu weer met mijn blog bezig, waar ik op dit moment heel veel concepten op heb staan die ik nog af moet maken voordat ik ze kan publiceren.

De laatste tijd ben ik veel met waterverf bezig geweest, écht heel veel, zeg maar.
Later post ik nog een blogbericht met veel meer waterverf werk, maar voor nu wil ik jullie graag dit laten zien:


Links: Iron Man
Ik heb laatst Iron Man 3 gezien, (minder goed dan 1, maar in ieder geval wel beter dan 2) en ik was daardoor geïnspireerd om weer eens iets met superhelden te doen. 
Omdat ik wil leren om zelf poses te tekenen zonder er plaatjes voor te gebruiken, heb ik alleen foto's opgezocht om te kijken hoe het pak eruit ziet. de pose waarin hij staat heb ik dan ook zelf bedacht en getekend. 

ik ben begonnen met een lichte schets met potlood. toen ik de vormen had zoals ik ze wilde hebben, heb ik mijn fineliners erbij gepakt, en heb ik de vormen daarmee overgetrokken. Daarna heb ik de potloodlijnen uitgegumd.
Nu kon ik beginnen met schilderen, hiervoor heb ik eerst de hoofdkleuren aangebracht, dus nog zonder schaduwen. Ik begon met geel, omdat dit de lichtste kleur was. Met waterverf moet je goed opletten dat je verf droog is voordat je met een nieuwe kleur gaat beginnen, tenzij je juist wil dat de kleuren vermengd raken natuurlijk. 
Toen alle hoofdkleuren er netjes op stonden ben ik de schaduwen gaan doen. Dit geeft de tekening direct een veel echter effect. 
Op het laatst heb ik met een wit/gele marker de highlights toegevoegd. 

Misschien was het je al opgevallen dat de datum verkeerd is. Ik moest nog even wennen aan het idee dat het 2015 was denk ik (ook al was het al februari!!)

Rechts: Batman
De laatste keer dat ik een batman film zag was in de zomervakantie. En het was ook zeker de laatste keer! Als je weet hoe snel ik films eng vind (ik kan niet eens een normale horror film kijken....) Zal het je misschien niet verbazen dat het voor mij geen goed idee bleek om deze film 's nachts, in mijn eentje, op een verlaten boerderij in italië, waar een tuinman vlak langs mijn kamermuren aan het werk was en ik dat hoorde, te gaan kijken. Trauma is binnen.

Ik ben voor deze tekening precies hetzelfde te werk gegaan als bij de Iron Man tekening.

Ik ben van plan om op deze cartoonachtige manier nog een aantal van mijn andere favoriete superhelden te schilderen. Waarschijnlijk worden dat Spiderman en Captain America, Misschien ook wel de Hulk of Thor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten